Monday, September 3, 2007

Progress

Assalammualaikum semua.... sungguh lama rasanya saya tidak menulis di blog ini. Maaf sesangat. bukan apa, selain dari masa yang tidak mengizinkan, masalah pemindahan streamyx dari shah alam ke kuala selangor juga antara penyebabnya. Syukur alhamdullillah. sekarang talian streamyx telah pun lancar sepenuhnya... oleh itu saya mengambil peluang pada malam ini untuk mengupload foto terbaru dan cerita-cerita terbaru dari Massa Agro... Letih, mmg letih, maklumlah, saya seorang saja yg mengerjakan tanah ni, cuma ada sekali sekala adik ipar dtg membantu di hujung minggu... setelah sekian lama, akhirnya saya berjaya juga menyiapkan lebih dari separuh tanah yg seekar tu, manakala tanah yang lagi satu masih belum terusik... pada mulala saya berfikir mahu meracun sahaja lalang di tanah tersebut, namun setelah 2 kali semburan, saya berpendapat lalang tersebut terlalu tinggi, lebih mudah jika dipotong terlebih dahulu... untuk makluman semua, saya menggunakan racun jenama Supremesate (lebih kurang) Racun ini tidaklah se glamor round up ataupun ecomax, tapi saya dapati kandungannya lebih kurang dengan round up, manakala harganya pula lebih murah. Jadi saya terus menggunakan racun ini sahaja, dicampur sedikit dengan racun garam... tong menyembur racun pon saya beli baru, yg lama sudah rosak... beli pon yang plastik sahaja, adalah lebih kurang RM70 untuk 16L... mesin rumput pula saya pinjam aja dari makcik dekat2 sini, jimat skit... :) tapi klu saudara2 nak beli pon ok, saya cadangkan beli jenama Mitsubishi..bagus, tapi mahal sedikit jika mau dibandingkan dengan mesin dari china... namun ketahanannya dijamin..:) harganya sekitar rm700-rm800 manakala mesin dari china seperti Sakura hanya berharga tidak sampai rm300... jauh bezanya kan? pilihlah, tepuk dada tanya budget...:) saya juga ingin berterima kasih kepada kak zailina yg selalu menelefon saya, insyaAllah, saya akan tolong apa yang termampu..;)

No comments: